15 Ekim 2014 Çarşamba

Yaklaşık 10 yıl önce model gemi hobisine başladım. İlk denemem bir Norveç balıkçı gemisinin kitiydi. Sonrasında Boğaziçi sandalı, Karadeniz takası, Kalender ve Sarı Zeybek üstünde çalışırken ahşaba olan sevgim daha da arttı. Birgün Hat Sanatı örneklerini incelerken acaba bunu ahşaptan kesebilirmiyim diye düşünerek bi haber olduğum Naht Sanatına gönül vermiş oldum. kıl testereyle pek barışık olmama rağmen korka-çekine ilk kesimimi yaptım. Bu işin varlığını sonradan öğrendim. Bu sanatla ilgili maalesef bir kaynak kitap, döküman vs. Belge bulamamakla birlikte nadiren açılan kurslar da bulunduğum yere çok uzak olduğundan, kendim deneme yanılma yoluyla birşeyler yapmaya çalışıyorum.
İlk kesimim 4 mm masif gürgenden korka-çekine kestiğim Talik hat Allah (cc) lafzı.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder